Wejście Amazona na polski rynek, to wielka szansa dla przedsiębiorców, którzy sprzedają swoje produkty przez Internet. Korzystanie z Amazona to prosty sposób na dotarcie do klientów na rynku międzynarodowym. Zastanawiasz się w jaki sposób możesz rozpocząć swoją sprzedaż na Amazonie? W niniejszym artykule wyjaśnimy Ci najważniejsze kwestie związane z otwieraniem działalności gospodarczej, polegającej na sprzedaży przez Amazon.

Jak sprzedawać na Amazonie?
Prawo i podatki a sprzedaż na Amazonie
Co wziąć pod uwagę w kontekście rozwoju firmy?

 

Jak sprzedawać na Amazonie?

Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę ze sprzedażą na Amazonie, musisz założyć na nim konto. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie Amazona będziesz potrzebować:

  • firmowego adresu e-mail lub konta klienta Amazon,
  • aktywnej karty kredytowej,
  • ważnego paszportu lub dokumentu tożsamości,
  • danych rejestracyjnych firmy,
  • numeru telefonu,
  • rachunku bankowego, na który Amazon będzie mógł wysyłać przychody ze sprzedaży.

Opłaty w serwisie Amazon

Następnie musisz wybrać plan sprzedaży. Amazon oferuje plany indywidualny i profesjonalny. W planie indywidualnym płacisz za każdy sprzedany produkt, a w planie profesjonalnym opłacasz stałą kwotę, niezależnie od wielkości sprzedaży. Plan indywidualny sprawdzi się więc przy mikrodziałalności. Działalność na dużą skalę, wymagać będzie wykupienia planu profesjonalnego. Plan profesjonalny umożliwi Ci dodatkowo korzystanie z wielu opcji wspierających Twoją sprzedaż.

To jednak nie jedyne opłaty na Amazonie. Na stronie Amazon w zakładce Opłaty zapoznasz się ze szczegółami dotyczącymi obydwu opcji oferowanych przez obydwa plany oraz ich kosztami. Znajdziesz tam również tabelę prowizji, które również będziesz musiał opłacić. Ich wysokość różni się w zależności od rodzaju sprzedawanych towarów. Dodatkowo naliczane mogą być opłaty za wysyłkę, według stawek Amazona oraz opłaty FBA w przypadku, gdy to Amazon realizuje Twoje zamówienia.

Przygotowanie oferty i sprzedaż przez Amazon

Sprzedaż prowadzić będziesz przez tzw. Seller Central. Aby zamieścić produkt w Amazonie, musisz utworzyć ofertę sprzedawanego przez Ciebie produktu. Jeśli ktoś inny sprzedaje już ten sam produkt na Amazonie, musisz przypisać swoją ofertę do już istniejącej. Amazon w odróżnieniu od innych popularnych platform sprzedażowych nie umożliwia wystawiania dziesiątek ofert tego samego produktu przez tego samego lub wielu sprzedawców.

Aby rozpocząć sprzedaż musisz pamiętać o przygotowaniu oferty. Potrzebne będą szczegóły dotyczące produktu, m.in. marka, opis, zdjęcia oraz szczegóły samej oferty, jak np. cena (możesz skorzystać z narzędzi Amazona, które pomogą Ci w zarządzaniu cenami), opcje wysyłki, liczba dostępnych sztuk itp. Pamiętaj również o słowach kluczowych, które ułatwią potencjalnym klientom znalezienie Twojego produktu. Nie możesz zapomnieć również o identyfikatorach produktu, takich jak GTIN, a w przypadku książek ISBN, czy też kodach kreskowych, jak np. kody EAN.

Zwróć uwagę, że niektóre kategorie produktów mogą być zakazane lub objęte restrykcjami. Przed podjęciem decyzji o sprzedaży np. alkoholu, monet lub wyrobów medycznych, zapoznaj się z przepisami prawnymi oraz wewnętrznymi regulacjami Amazona w zakresie ich sprzedaży.

Sprzedaż możesz prowadzić na terenie niemal całej Europy. Do zagranicznych klientów będzie z pewnością łatwiej dotrzeć przygotowując oferty w ich rodzimym języku. Przygotowanie co najmniej angielskiej wersji oferty poza wersją polską, z pewnością znacznie zwiększy Twoje szanse na dotarcie do europejskich klientów. Niemniej jednak, im więcej języków, tym większa szansa na sprzedaż.

Działania posprzedażowe na Amazon

Analizuj swoje wyniki sprzedaży. Nie zatrzymuj się na poprawnych lub dobrych wynikach. Zastanów się co możesz zmienić w swojej strukturze sprzedaży. Do kogo jeszcze możesz skierować ofertę? Na jakie jeszcze rynki możesz wejść? Które rynki okazały się porażką i lepiej się z nich wycofać? Amazon oferuje Ci olbrzymie możliwości sprzedaży, ale nie zawsze korzystanie ze wszystkich opcji będzie najlepszym wyjściem. Nie pozwól  stratom w jednym miejscu pochłaniać wygenerowanych gdzie indziej zysków.

Dbaj o relacje z klientami. Zabiegaj o ich opinie i bierz pod uwagę ich sugestie. Zadowoleni klienci będą Twoją najlepszą reklamą.

 

Prawo i podatki a sprzedaż na Amazonie

Niestety, założenie konta na Amazonie, sprzedaż i relacje z klientami, nie wystarczą by osiągnąć sukces. Prowadzenie profesjonalnej sprzedaży poprzez Amazon wiąże się bowiem z różnego rodzaju obowiązkami prawno-podatkowymi. Chcąc prowadzić w pełni legalną działalność, bez narażania się na sankcje administracyjne bądź karne musisz pamiętać o przestrzeganiu wielu przepisów prawa. Poniżej przypominamy o najważniejszych z nich.

 

Zarejestruj działalność gospodarczą

Jeśli chcesz prowadzić biznes polegający na sprzedaży produktów na Amazonie, musisz rozważyć kwestię rejestracji przedsiębiorstwa. Form prawnych które umożliwią Ci prowadzenie takiej sprzedaży jest całkiem sporo.

Do wyboru masz przede wszystkim tzw. jednoosobową działalność gospodarczą (czyli wykonywanie działalności gospodarczej pod własnym imieniem i nazwiskiem) oraz różnego rodzaju spółki, wśród których można wymienić:

  • spółkę cywilną,
  • spółkę jawną,
  • spółkę partnerską,
  • spółkę komandytową,
  • spółkę komandytowo-akcyjną,
  • spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością,
  • spółkę akcyjną.

W obrocie gospodarczy spotkać można również spółkę partnerską, ale prowadzenie działalności w tej formie jest zarezerwowane dla przedstawicieli wolnych zawodów, w związku z czym ten rodzaj spółki nie nadaje się do prowadzenia działalności handlowej.

Od 1 marca 2021 r. będzie można założyć również prostą spółkę akcyjną, która może okazać się ciekawym dla przedsiębiorców rozwiązaniem. Dotychczas najpopularniejszymi formami działalności były jednak działalność gospodarcza wykonywana jako osoba fizyczna (jednoosobowa działalność gospodarcza) oraz spółka z o.o.

 

Jaką formę prawną firmy wybrać do sprzedaży na Amazon?

 

Jednoosobowa Działalność Gospodarcza

Do zalet wykonywania działalności jako osoba fizyczna z pewnością można zaliczyć prostotę rejestracji i ewentualnego zamknięcia działalności, możliwość korzystania z uproszczonych form księgowości i rozliczeń podatkowych oraz brak podwójnego opodatkowania w ramach polskiego systemu podatkowego.

Wadami  prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej są zaś przede wszystkim wysokość składek ZUS (po zakończeniu okresów, w których można stosować stawki preferencyjne), a także osobista odpowiedzialność całym majątkiem za zobowiązania firmy.

 

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Spółka z o.o. zachęci zaś przedsiębiorców, którzy chcą oddzielić zobowiązania spółki od własnych zobowiązań. Jej rejestracja wiąże się jednak z koniecznością wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, co pociąga za sobą czas i koszty (choć można je ograniczyć rejestrując spółkę przez Internet).  Aby dokonać rejestracji spółki należy posiadać kapitał zakładowy w wysokości min. 5 000 zł.

Dochody są w tym przypadku podwójnie opodatkowane. Spółka musi bowiem opłacić podatek dochodowy od osób prawnych (CIT), a jej wspólnicy, będący osobami fizycznymi od udziałów w zyskach opłacą podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT). Dodatkowo, spółka z o.o. musi prowadzić tzw. pełną księgowość. Oczywiście pełna księgowość niesie za sobą wiele pozytywów, jednak  w przypadku spółki z o.o. nie masz w tej kwestii wyboru, jaki stałby przed Tobą w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej.

Nic nie stoi na przeszkodzie by Twoja sprzedaż na Amazonie była prowadzona także z wykorzystaniem innej formy prawnej. Więcej na temat różnych form prowadzenia działalności przeczytasz w naszym artykule Formy prawne działalności gospodarczej.

 

Wybierz formę opodatkowania

Jeśli wybierzesz spółkę opodatkowaną podatkiem dochodowym od osób prawnych,  nie będziesz mieć możliwości zmiany formy opodatkowania. Inaczej będzie jednak w sytuacji, gdy będziesz podlegać opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, np. prowadząc jednoosobową działalność gospodarczą.

 

Skala podatkowa

Podstawową formą opodatkowania jest skala podatkowa, w której płacisz podatek w wysokości 17% dochodu do kwoty 85 528 zł i 32% podatku od nadwyżki ponad tę kwotę. W tej formie przysługuje Ci stosunkowo najszersza gama ulg podatkowych.

 

Podatek liniowy

Inną możliwością jest opłacanie podatku liniowego w wysokości 19% dochodu, niezależnie od wysokości tego dochodu. Podatek liniowy jest korzystny tym bardziej, im bardziej przekraczasz pierwszy próg skali podatkowej, czyli wspomniane 85 528 zł dochodu. Wybór nie zawsze jest jednak oczywisty, gdyż w przypadku rozliczenia liniowego tracisz prawo do stosowania niektórych ulg podatkowych.

 

Ryczałt

Możesz też rozliczać się opłacając ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Wiąże się to z prowadzeniem ewidencji przychodów, która jest znacznie prostsza w prowadzeniu niż pełna księgowość lub podatkowa księga przychodów i rozchodów (PKPiR). Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, to kusząca opcja dla osób, które zamierzają prowadzić sprzedaż na Amazonie. Stawki ryczałtu uzależnione są od branży. Zgodnie z przepisami działalność usługowa w zakresie handlu podlega opodatkowaniu ryczałtem w wysokości 3% przychodów.

Pamiętaj jednak, że podatek płacisz od przychodów, więc nie będziesz mieć możliwości odliczenie od nich ponoszonych przez Ciebie kosztów. Również katalog ulg podatkowych nie jest zbyt imponujący. Niemniej jednak, ryczałt może okazać się bardzo korzystny, jeśli Twoje koszty są niskie, a marże wysokie. W przypadku wysokich kosztów, korzystniejsze mogą okazać się jednak skala podatkowa lub podatek liniowy.

Ponadto, dobrze zaopatrzyć się w indywidualną interpretację podatkową, która potwierdzi, że Twoja działalność może być opodatkowana w formie ryczałtu w wysokości 3% przychodów. Będzie to sporym zabezpieczeniem w przypadku ewentualnych sporów z fiskusem, a przy okazji upewnisz się, co do prawidłowości Twojego rozumienia przepisów w tym zakresie. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat interpretacji podatkowych, przeczytaj nasze artykuły Czym są interpretacje i objaśnienia podatkowe? oraz Jaką ochronę dają podatnikom interpretacje i objaśnienia podatkowe?, które wyjaśnią Ci tę problematykę.

Podatnicy mogą w pewnych przypadkach korzystać z ryczałtowego opodatkowania w formie karty podatkowej, jednak w przypadku prowadzenia sprzedaży przez Amazon, taka sytuacja będzie należała do rzadkości.

Więcej o formach opodatkowania w PIT przeczytasz w artykule Działalność gospodarcza – podatek PIT.

 

Pamiętaj o rejestracji do VAT

W kontekście sprzedaży na Amazonie musisz rozważyć rejestrację do VAT zarówno w Polsce, jak i w innych krajach, w których będziesz sprzedawać swoje towary.

Rejestracja do VAT nie będzie konieczna w każdym przypadku. Prowadząc działalność w Polsce, masz obowiązek rejestracji do VAT od momentu przekroczenia limitu, którego zachowanie uprawnia Cię do korzystania z tzw. zwolnienia podmiotowego z VAT. Zwolnienie to dotyczy Cię, jeśli Twoja sprzedaż w poprzednim roku nie przekroczyła 200 tys. zł. W sytuacji, gdy dopiero zaczynasz działalność, zwolnienie ma zastosowanie, jeśli przewidywana przez Ciebie wartość sprzedaży nie przekroczy w roku podatkowym kwoty 200 tys. zł, w proporcji do okresu prowadzonej działalności gospodarczej.

W przypadku sprzedaży wyłącznie towarów zwolnionych przedmiotowo z VAT, również nie musisz rejestrować się do VAT w Polsce.

Więcej na temat rejestracji do VAT przeczytasz w artykule Rejestracja do VAT – kiedy to konieczne?

Pamiętaj również, że dokonywanie transakcji z podmiotami z innych krajów Unii Europejskiej może spowodować konieczność rejestracji do VAT UE.

 

Rejestracja do VAT w krajach UE innych niż Polska

Zupełnie odmienną kwestią jest rejestracja do VAT w poszczególnych krajach Unii. Po przekroczeniu pewnego limitu sprzedaży do danego kraju, konieczna będzie rejestracja do VAT  w tym kraju. Limity dla poszczególnych krajów są odmienne. Jeśli chcesz się zorientować w limitach obowiązujących w poszczególnych krajach, sprawdź je na stronie europa.eu. Dane te mają charakter informacyjny, więc konieczne jest sięgnięcie do źródeł prawa danego kraju. Niemniej jednak, mogą one stanowić pewien punkt zaczepienia przy podejmowaniu decyzji o rozpoczęciu sprzedaży na Amazonie.

Rejestracja do VAT w krajach innych niż Polska, może okazać się również konieczna ze względu na przyjęty przez Ciebie model sprzedaży.

Jeśli korzystasz z FBA (Fulfilment by Amazon), czyli modelu, w którym Amazon kompletuje, pakuje i wysyła Twoje towary do klientów, musisz liczyć się z koniecznością rejestracji do VAT we wszystkich krajach, w których magazynowane i z których będą wysyłane do klientów Twoje towary.

Jeśli sam przechowujesz i dystrybuujesz towary, prowadząc działalność w modelu FBM (Fulfilment by Merchant), kwestie rejestracji będą zależne od tego gdzie magazynujesz i skąd wysyłasz towary.

Korzystanie z FBA może pozytywnie wpłynąć na Twoje wyniki sprzedaży, choć oczywiście wiąże się z kosztami ponoszonymi na rzecz Amazona. Dodatkowym kosztem może jednak okazać się koszt obsługi księgowej przedsiębiorstwa, które musi rozliczać VAT w kilku krajach.

Więcej na temat podatku VAT w Unii Europejskiej przeczytasz w artykule Sklep internetowy a VAT w Unii Europejskiej.

 

Pamiętaj o rejestracji do ZUS

Jeśli wykonujesz działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, konieczne będzie zarejestrowanie się do ZUS. Aby nie popełnić błędu w tym zakresie, przeczytaj o tym jakie błędy możesz popełnić przy zakładaniu działalności gospodarczej?

Niezależnie od formy prawnej prowadzenia działalności, musisz również pamiętać o swoich obowiązkach płatnika ZUS wobec pracowników i zleceniobiorców.

 

Nie zapomnij o swoich obowiązkach celnych i statystycznych

Handel międzynarodowy wiąże się również z obowiązkami celnymi lub statystycznymi. Jeśli ściągasz towary z krajów innych niż kraje UE, musisz liczyć się z obowiązkami celnymi. Aby rozliczać się z tytułu ceł, musisz mieć nadany numer EORI. Również eksport poza granice UE, będzie wiązał się z różnorodnymi obowiązkami, związanymi z przestrzeganiem procedur celnych.

Handel w ramach Unii Europejskiej może zaś wiązać się z koniecznością wypełniania sprawozdań statystycznych INTRASTAT.

Więcej na temat ceł i obowiązków statystycznych przeczytasz w artykule Obowiązki celne w międzynarodowej działalności e-commerce

 
<h2id=”co”>Co wziąć pod uwagę w kontekście rozwoju firmy?

Nawet jeśli zakładasz działalność, by sprzedawać na Amazonie jedynie produkty domowej roboty, nie możesz wykluczyć, że kiedyś będą one tak popularne, że rozwiniesz skrzydła i będziesz potrzebować dziesiątek pracowników, a Twoje przychody będą wielomilionowe. Warto więc rozważyć kilka kwestii, które mogą być istotne w związku z rozwojem Twojej działalności.

 

Forma działalności gospodarczej a rozwój firmy

Jedną ze spraw, o których warto pomyśleć w długiej perspektywie jest forma prawna działalności gospodarczej. Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najłatwiejszą formą prowadzenia biznesu, jednak z czasem Twoje zobowiązania będą rosły i w razie utraty płynności, będziesz coraz bardziej ryzykować prywatnym majątkiem, np. domem lub samochodem. Być może warto więc rozważyć działalność w formie spółki kapitałowej, by zobowiązania firmowe, nie były Twoimi prywatnymi zobowiązaniami.

Oczywiście w pewnych przypadkach możesz odpowiadać również za zobowiązania spółki kapitałowej, ale jeśli dopełnisz prawidłowo swoich obowiązków, Twój majątek będzie znacznie bezpieczniejszy w przypadku spółki kapitałowej, jak np. spółka z o.o. Więcej na temat odpowiedzialności członków zarządu spółki z o.o. przeczytasz w artykule Odpowiedzialność członków zarządu w spółce z o.o.

Innym powodem, dla którego warto rozważyć kwestię późniejszej zmiany formy prawnej prowadzenia działalności jest łatwość pozyskania kapitału. Zarówno pozyskiwanie kapitałów dłużnych (kredyty bankowe, emisja obligacji), jak i pozyskanie wspólnika, to kwestie, które na które wpływ może mieć forma prawna, pod którą prowadzisz swoją działalność. Banki mogą stawiać inne wymagania wobec osób fizycznych, a inne wobec spółek handlowych. Emisja obligacji może za to okazać niemożliwa dla niektórych form prawnych. Potencjalni inwestorzy również mogą mieć pewne oczekiwania co do formy prawnej spółki. Forma ta ma również znaczenie pod kątem ewentualnego wejścia na rynek publiczny poprzez emisję akcji.

W niektórych sytuacjach przekształcenie może okazać się na tyle problematyczne, że być może lepiej od razu założyć działalność w formie, która umożliwi Ci spełnienie Twoich celów w przypadku szybkiego rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Rozważ za i przeciw różnych form prawnych, a jeśli wybierzesz na początek jednoosobową działalność gospodarczą, spółkę cywilną lub jedną ze spółek osobowych, zastanów się jakie możliwości Ci one oferują i w którym momencie rozwoju konieczna będzie zmiana formy prawnej.

 

Prowadzenie ksiąg i ewidencji a rozwój firmy

Prowadzenie ksiąg rachunkowych i podatkowych oraz ewidencji na potrzeby podatków, to nieodłączna część każdej działalności gospodarczej, niezależnie od jej formy i rozmiarów. Generalnie można jednak powiedzieć, że im prostsza i mniejsza działalność, tym prostsze ewidencje. Z pewnością uproszczone ewidencje są kuszące, jednak czasem warto skorzystać z bardziej zaawansowanych ewidencji, nawet gdy nie mamy takiego obowiązku.

Księgi rachunkowe dostarczają znacznie więcej informacji, które mogą pomóc w analizie sprzedaży i kosztów, niż mogą dostarczyć inne księgi i ewidencje. Im większa działalność, tym większe zapotrzebowanie na informacje. Czasem warto dobrowolnie poświęcić więcej czasu i zaangażować większe środki na prowadzenie bardziej zaawansowanej ewidencji, nawet jeśli prawo Cię do tego nie obliguje.

Oczywiście nie zawsze gra będzie warta świeczki, jednak jeśli planujesz rozwój, który spowoduje, że i tak będziesz mieć obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych, może warto dobrowolnie zrobić to wcześniej?

Wszystko zależy od rozmiarów Twojej działalności, celów jakie przed sobą stawiasz, możliwości jakie daje Ci rynek oraz Twoich potrzeb informacyjnych. Więcej na temat wyboru pomiędzy formami ewidencji przeczytasz np. w artykule Sklep internetowy – PKPiR czy pełna księgowość?.

Niezależnie od opisanego wyżej dylematu, musisz rozważyć również inne kwestie, jak np. ewidencja na potrzeby VAT. Nawet jeśli jesteś podatnikiem zwolnionym podmiotowo z VAT-u, musisz prowadzić uproszczoną ewidencję, która pomoże Ci w określeniu momentu, w którym przekroczysz przewidziany prawem limit i będziesz mieć obowiązek rozliczania podatku VAT.

Ponadto, warto również pomyśleć o prowadzeniu ewidencji sprzedaży do poszczególnych krajów, do których kierujesz swoje towary poprzez Amazon. Pomoże Ci to uniknąć sytuacji, w której przekroczysz limit sprzedaży do któregoś z krajów i nie będziesz mieć świadomości, że musisz się w nim zarejestrować do VAT, co naraziłoby Cię tym samym na kary od tamtejszych organów skarbowych.

 

Podsumowanie

Prowadzenie sprzedaży na Amazon może okazać się wielką szansą na rozwój dla Twojej firmy. Amazon jest innym środowiskiem niż Allegro, Ebay, czy też własny sklep internetowy na własnej domenie. Prowadząc sprzedaż przez Amazon, musisz wziąć pod uwagę wiele specyficznych dla niego czynników.

Profesjonalna sprzedaż na Amazonie wiąże się z założeniem działalności gospodarczej, a co za tym idzie rejestracją tej działalności, rozliczaniem VAT-u oraz podatku dochodowego, składaniem deklaracji podatkowych, celnych i statystycznych, odprowadzaniem składek ZUS itp. Wiele z tych spraw warto rozważyć nie tylko pod kątem „tu i teraz”, ale również pod kątem dalszego rozwoju firmy.

Amazon ma swoją specyfikę, którą nie każdy księgowy zna, tym bardziej, że związana jest ona z działalnością na rynku międzynarodowym. Zespół SOVA prowadzi od lat rozliczenia księgowe firm z Wielkiej Brytanii, Estonii i Polski. Pomagamy firmom z branży e-commerce. Jeśli chcesz bezpieczeństwa w gąszczu czyhających na Ciebie pułapek prawnych, potrzebny Ci księgowy, który zrozumie specyfikę Twojej działalności.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, bądź po prostu jesteś zainteresowana/-y nawiązaniem współpracy, napisz lub zadzwoń do nas bądź umów się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.


Napisz do nas!

Wykaz źródeł

Dyrektywa Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, Dz. U. UE L z 2006 r. Nr 347, z późn. zm.

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny., Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93, ze zm.

Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535, z późn. zm.

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, Dz.U. 2018 poz. 647, ze zm.

Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych., Dz.U. 1991 nr 80 poz. 350, ze zm.

Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne., Dz.U. 1998 nr 144 poz. 930, ze zm.

Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, Dz.U. 1992 nr 21 poz. 86, ze zm.

Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym., Dz.U. 1997 nr 121 poz. 769, ze zm.

Ustawa z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych., Dz.U. 2000 nr 94 poz. 1037, ze zm.

Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych., Dz.U. 1998 nr 137 poz. 887, ze zm.

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, Dz.U. 2004 nr 210 poz. 2135, ze zm.

Ustawa z dnia 15 stycznia 2015 r. o obligacjach, Dz.U. 2015 poz. 238, ze zm.

Przewodnik po sprzedaży w serwisie Amazon dla początkujących (dostęp: 12 lutego 2021 r.).

Fulfillment by Amazon (dostęp: 12 lutego 2021 r.).

Osiągnij większe sprzedaże w całej Europie dzięki ogólnoeuropejskiemu FBA (dostęp: 12 lutego 2021 r.).

Jak rozpocząć sprzedaż w serwisie Amazon (dostęp: 12 lutego 2021 r.).

Ograniczenia dotyczące kategorii, produktów i treści (dostęp: 13 lutego 2021 r.).

 

Data ostatniej aktualizacji artykułu: