.et-social-linkedin a.icon:before { content: "\E09D"; }

Oferta Pracy

SOVA Księgowość

Rozmiar firmy i nasz zespół

Nasza firma działa w ramach dwóch podzespołów – SOVA Accounting (księgowość brytyjska) oraz SOVA Księgowość (księgowość polska), łącznie jest nas ponad 50 osób. Jest to wielkość, która daje z jednej strony poczucie stabilności firmy, a z drugiej zapewnia, że nie będzie się jedną z setek bezimiennych twarzy przemieszczających się korytarzami korporacji. Przy tej liczbie osób możliwe jest poznanie każdego. Zapewnia to odpowiednią atmosferę w zespole, która sprzyja przyjemnej pracy.

Dodatkowo taka wielkość pozwala na bezpośredni kontakt z osobami, które zarządzają firmą. Tym samym daje możliwość bycia w centrum wydarzeń, pozyskiwania informacji z pierwszej ręki o najważniejszych sprawach związanych z funkcjonowaniem firmy i przede wszystkim bycia uwzględnionym w kreowaniu jej przyszłości.

Zupełnie inaczej będziesz się czuł(-ła) w gronie składającym się głównie z rówieśników, z którymi świetnie się rozumiesz, a inaczej gdybyś pracował(-ła) w miejscu, gdzie otaczają Cię osoby znacznie starsze. Duża różnica wieku może tworzyć spore przeszkody w znalezieniu wspólnego języka i wprowadzać sztywną atmosferę.

W SOVA stawiamy na młody zespół, gdyż uważamy że praca z rówieśnikami daje więcej miejsca na wzajemne zrozumienie i przyjazną atmosferę.

Stabilność firmy

W 2016. roku w SOVA było raptem kilka osób. Nasz zespół niesamowicie urósł od tego czasu. To pokazuje, jak szybkie jest nasze tempo rozwoju. Co istotne, wzrost ten jest oparty w 100% na naszym własnym kapitale, bez zewnętrznego kredytowania.

Piszemy o tym dlatego, abyś wiedział(-a), że współpraca z nami daje dużą stabilność. Jeżeli zarówno my będziemy zadowoleni z Twojej pracy, jak i Ty będziesz usatysfakcjonowany(-a) warunkami zatrudnienia u nas, to możesz nastawić się na długoletnią współpracę.

Pozytywne opinie i Customer Happiness

Jeśli wyszukasz nas w Google i na Facebooku pod nazwą „SOVA Accounting” oraz „SOVA Księgowość”, to zauważysz jak bardzo doceniają nas klienci. Średnia ocen z przyznawanych nam opinii wynosi pomiędzy 4.8 a 5.0, przy maksymalnej skali do 5.0.

Tak wysoka punktacja jest efektem zaangażowania całego zespołu. Bardzo wysoko w naszej hierarchii wartości stawiamy Customer Happiness – podejście, według którego nieustannie zadajemy sobie pytanie, co możemy jeszcze zrobić, aby nasi klienci otrzymywali coraz wyższą jakość usług i byli coraz bardziej zadowoleni ze współpracy z nami. Jeżeli lubisz pracę z klientem i zależy Ci na poczuciu satysfakcji, sensu i spełnienia w pracy oraz aby inny dostrzegali wartość Twojej pracy, to odnajdziesz się w naszym zespole.

Kto odnajdzie się w SOVA?

Podczas rozmów kwalifikacyjnych w zakresie stanowisk księgowych pytamy się kandydatów o to, na czym im najbardziej zależy w przyszłej pracy. Najczęściej padają takie odpowiedzi:

  • Możliwości rozwoju
  • Zdobywanie doświadczenia
  • Odpowiednie przeszkolenie
  • Możliwość pracy zdalnej
  • Elastyczne godziny
  • „Normalni” przełożeni

Zobacz, jak my odpowiadamy na te potrzeby w naszej firmie.

Możliwości rozwoju

Wiele osób jest zniechęconych w swoich pracach tym, że przez kolejne miesiące ciągle musi powtarzać dokładnie te same czynności, zupełnie bez perspektyw rozwoju. Jest to typowe szczególnie dla pracowników korporacji. Nabywanie nowych kompetencji w takich miejscach często nie jest uzależnione od tempa nauki i tego, jak dana osoba sobie radzi, ale od stażu jej pracy. Gdy chce się rozwijać w nowych obszarach, spotyka się ze stwierdzeniem, że jeszcze to nie ten czas, bo za krótko pracuje. Potrafi być to bardzo demotywujące. 

W SOVA możliwość rozwoju zawodowego naszych pracowników stanowi dla naszej firmy jedną z najważniejszych wartości. Zamiast patrzeć na staż pracy, wolimy skupić się na zaangażowaniu, efektywności i kreatywności, jakie dana osoba chce wnieść do organizacji. U nas osoby ambitne i zaradne mogą liczyć na bardzo szybkie zwiększanie zakresu swoich kompetencji. Doskonale rozumiemy potrzebę wzrostu, dlatego staramy się dawać zielone światło dla osób, które chcą rozwijać u nas skrzydła (nie tylko w księgowości 🙂 ). Pracując w SOVA zdecydowanie nie potrzebujesz obawiać się stagnacji.

Zdobywanie doświadczenia

Nie raz dołączali do nas kandydaci, których obowiązki na praktykach w poprzednich firmach ograniczały się jedynie do segregowania dokumentów, przybijania pieczątek i robienia kawy dla głównej księgowej. U nas się z tym nie spotkasz! Po przeprowadzonych przez nas szkoleniach jednym z Twoich pierwszych obowiązków będzie już rozliczanie klientów. W praktyce zapoznasz się z zagadnieniami z zakresu obsługi klientów i zdobędziesz cenną wiedzę z księgowania. 

W miarę zwiększania się Twoich kompetencji będą przyznawane Ci nowe zadania i obowiązki, które przełożą się na Twój rozwój zawodowy. Jesteśmy firmą, która jest nastawiona na szkolenie naszych pracowników na praktykach, a potem kontynuowanie z nimi dalszej współpracy. Praktyki w SOVA pokażą Ci prawdziwe życie w firmie, pozwolą zmierzyć się z ambitnymi zadaniami i dadzą możliwość sprawdzenia się na odpowiedzialnym stanowisku.

Odpowiednie przeszkolenie 

Możliwe, że miałeś(-łaś) już styczność z pracami, gdzie praktycznie nie było wdrożenia na stanowisko i do funkcjonowania firmy. Zostałeś(-łaś) rzucony(-na) w wir pracy od samego początku, zupełnie nie wiedząc, co się dzieje i co konkretnie masz robić. Niezbyt przyjemnie poczucie chaosu i przytłoczenia. 

Nie chcemy, aby takie uczucie towarzyszyło osobom rozpoczynającym swoją karierę w SOVA. Posiadamy proces onboarding-u (czyli wdrożenia w funkcjonowanie firmy), który stale ulepszamy. Na starcie przechodzisz szkolenie z kompetencji, jakie początkowo obejmiesz. Dostaniesz również przydzielonego mentora, do którego możesz zwracać się bez problemu z pytaniami, gdy czegokolwiek nie wiesz. Twoje obowiązki są spisane w formie procesów, do których masz łatwy dostęp, jeśli więc czego nie jesteś pewny(-na), wystarczy, że spojrzysz do instrukcji. Pomimo że mocno stawiamy na samodzielność, to zawsze możesz zwrócić się o radę do swojego mentora.

Co więcej, w naszej firmie funkcjonuje system double-check, który polega na tym, że gdy wykonasz swoje zadanie, zostanie ono sprawdzane przez doświadczoną osobę. Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł podejść do swoich zadań z większym spokojem.

Opcja pracy zdalnej

Praca zdalna towarzyszy nam od niemal samych początków istnienia naszej firmy i jest głęboko zakorzeniona w naszej kulturze. 

Są osoby, które lubią pracować z domu, bo uwielbiają usiąść wygodnie na swojej sofie i pracować w towarzystwie kawy ze swojego ulubionego kubka. Niektórzy studiują na uczelni i korzystają z opcji pracy zdalnej, gdy akurat wypada im okienko między zajęciami, albo gdy chcą pogodzić wyjazd na Erasmusa z jednoczesnym kontynuowaniem pracy. Jeszcze inni czują w sobie zew podróżnika i lubią doświadczyć pomieszkania przez kilka tygodni w innym kraju, przy możliwości zadbania o swoje obowiązki bezproblemowo w formie zdalnej.

Elastyczny czas pracy

A nawet bardziej niż tylko elastyczny. W praktyce obowiązuje u nas samodzielnie dobierany czas pracy.

Obowiązują jednak trzy zasady:

  • W trakcie miesiąca pracuj przynajmniej 120 godzin. 
  • Każdego dnia pracuj przynajmniej 4 godziny. 
  • Zaplanuj swój czas tak, aby być na bieżąco z obowiązkami i aby klienci byli zadowoleni.

Cała reszta w zakresie układania czasu pracy należy do Ciebie.

Chcesz pracować rano? Jest to ok. Wieczorami? Nie ma problemu. Zacząć rano, mieć wolny środek dnia i wrócić do pracy wieczorem? Też w porządku. 

Jak wszystko, pociąga to za sobą również konsekwencje. Jeśli nikt nie narzuca Ci konkretnego czasu pracy, potrzebujesz mieć na tyle samodyscypliny, aby potrafić zaplanować go samodzielnie. Praca w księgowości wymaga radzenia sobie z nałożonymi deadline’ami, dlatego umiejętność priorytetyzacji zadań i wykonywania ich w odpowiedniej kolejności jest istotna. 

‘Normalni’ przełożeni

Być może miałeś(-łaś) już okazję pracować w innych miejscach i dostrzegłeś(-łaś) jak bardzo niekompetentni potrafią być przełożeni.

Sytuacji, które nie powinny mieć miejsca w zakresie zarządzania, można wypisywać bez końca:

  • krzyczenie na pracowników;
  • obwinianie za błędy; 
  • okazywanie wyższości;
  • wyładowywanie emocji z prywatnego życia na podwładnych w pracy.

Często bierze się to z jednego podstawowego powodu – kadrze zarządzającej standardowo brakuje przeszkolenia z zakresu psychologii, które wyposaża w takie kompetencje, jak: umiejętne zarządzanie zespołem, efektywna komunikacja, czy radzenie sobie w trudnych i stresujących sytuacjach.

W SOVA wszystkie osoby na pozycjach zarządzających są nieustannie szkolone z zakresu psychologii w zarządzaniu. 

Warto podkreślić, że pracując w SOVA, możesz spodziewać się przełożonych, z którymi można bez problemu się komunikować i co do których możesz mieć przeświadczenie, że nie będą przenosili swoich problemów na Ciebie. Co więcej, przełożeni w SOVA nawet zachęcają do zgłaszania, gdy coś nie działa, gdy czujesz się przeciążony(-na) i możesz wtedy spodziewać się odpowiedniego odbioru takiego komunikatu i realnych działań, które mają doprowadzić do rozwiązania problemu. Takie postępowanie pozwala na czerpanie przyjemność z pracy i poczucie bycia w miejscu, w których chce się być. 

Dlaczego warto aplikować do naszej firmy?

Ambitni

Poszukujemy osób ambitnych. Takich, którzy chcą i potrafią podejmować wyzwania.

  • Czy lubisz stawiać sobie cele i konsekwentnie do nich dążyć?
  • Czy gdy pojawia się trudne zadanie, masz w sobie gotowość do zmierzenia się z nim i rozwiązania go?
  • Czy chcesz poszerzać swoje kompetencje?

Jeśli tak, to odpowiadasz naszemu kryterium osoby ambitnej.

Zorganizowani

Przy środowisku, w którym panuje elastyczność godzin i możliwość pracy zdalnej, potrzebujesz dużej dawki zorganizowania. Nikt nie narzuci Ci godzin, w których będziesz pracować. Potrzebujesz mieć na tyle samodyscypliny, aby samemu stworzyć plan dnia i konsekwentnie go wypełniać.

  • Czy potrafisz dobrze planować?
  • Czy gdy stworzysz plan, to zwykle się go skutecznie trzymasz?
  • Czy uważasz, że posiadasz dobrą samodyscyplinę?

Jeśli tak, to spełniasz nasze kryteria osoby zorganizowanej.

Otwarci

Doceniamy osoby o otwartych umysłach. Chętnie rozważamy inne przekonania, pomysły, sposoby myślenia, które pomagają nam zrozumieć punkt widzenia innych. Osoby otwarte też nie oceniają innych z góry bez wysłuchania drugiej strony.

  • Starasz się zrozumieć inne osoby, zanim wydasz o nich opinie?
  • Zależy Ci na budowaniu i dbaniu o dobre relacje z innymi?
  • Jeśli napotykasz nowe tematy, to z chęcią się z nimi zapoznajesz, aby dopiero wtedy wyrobić sobie na ich temat przekonania?

Jeśli tak, to spełniasz nasze kryteria osoby o otwartym umyśle.

Nastawieni na rozwój

W naszej firmie mocno stawiamy na rozwój, dajemy naszym pracowniom przestrzeń oraz zachęcamy ich do wdrażania własnych pomysłów. Zamiany mogą być zarówno małe – jak zmiana procedury, jak i duże – np. prowadzenie własnego projektu.

  • Czy myślisz w kategoriach „co może być”, a nie „co jest”?
  • Czy nie boisz się proponować na forum swoich pomysłów i propozycji zmian?
  • Czy chętnie angażujesz się lub organizujesz dodatkowe projekty?

Jeśli tak, to spełniasz nasze kryteria osoby nastawionej na rozwój.

Doświadczenie

Jak podchodzimy do kwestii wymaganego doświadczenia? Czy oprócz edukacji w kierunku rachunkowości potrzebne są lata doświadczenia, praktyki lub staże?

Doświadczenie jest mile widziane i istotne, ale wychodzimy z założenia, że nie jest ono najważniejsze. O wiele bardziej doceniamy odpowiednie predyspozycje i podejście. Umiejętności możesz rozwinąć, a wiedzę możemy Ci sprawnie przekazać.

W związku z tym do naszego zespołu dostają się różne osoby – zarówno mające konkretne branżowe doświadczenie, jak i te, którym go jeszcze brakuje, ale posiadają predyspozycje, na jakich nam zależy. W naszej firmie każdemu dajemy szansę na rozwój.

Praca w SOVA Księgowość

Czym będziesz się zajmował?

Myśląc o pracy z pewnością bardzo ciekawi Cię czym konkretnie będziesz się zajmować. Otóż zakres Twoich obowiązków będzie uzależniony od etapu zaawansowania, na jakim aktualnie się znajdujesz. 

Na starcie zostanie z Tobą przeprowadzone wdrożenie, podczas którego mentor uporządkuje z Tobą sprawy techniczno-organizacyjne i przydzieli Ci materiały szkoleniowe. W kolejnych dniach będziesz uczestniczył(-ła) w szkoleniach, w ramach których nabędziesz podstawową wiedzę z zakresu księgowości polskiej.

Na początku współpracy możesz spodziewać się szkoleń oraz zadań z zakresu:

  • rozliczania jednoosobowych działalności gospodarczych (KPIR, Ewidencja ryczałtowa) zgodnie z obowiązującymi przepisami, w programie księgowym Comarch Optima;
  • weryfikacji dokumentów księgowych pod względem formalno-prawnym i rachunkowym;
  • sporządzania deklaracji podatkowych (PIT, VAT);
  • sporządzania deklaracji ZUS;
  • tworzenia oraz aktualizacji wewnętrznych procedur w firmie.

W dalszym etapie współpracy możesz spodziewać się szkoleń oraz zadań z zakresu:

  • mailowej korespondencji z klientami dotyczącej m.in.: przypominania o przesyłaniu dokumentów księgowych, wyjaśniania szczegółów dokumentacji oraz odpowiadania na pytania w ramach bieżącej obsługi;
  • kontaktu z urzędami;
  • kontaktu telefonicznego z klientami;
  • wykonywania researchów księgowo-podatkowych.

Dodatkowe kierunki, które możesz obrać w rozwoju swojej kariery to m.in.:

  • praca w consultingu, administracji, marketingu czy onboardingu;
  • działania związane z realizacją projektów oraz liderowanie zespołowi projektowemu;
  • bycie menadżerem.

Q&A

Czy mogę przełożyć część pracy na weekendy, jeśli w tygodniu potrzebuję pracować mniej?

Tak – nie ma z tym problemu. Pamiętaj tylko o trzech obowiązujących zasadach:
– W trakcie miesiąca pracuj przynajmniej 120 godzin.
– Każdego dnia pracuj przynajmniej 4 godziny.
– Zaplanuj swój czas tak, aby być na bieżąco z obowiązkami i aby klienci byli zadowoleni.

Ile czasu minimum potrzebuję pracować w skali miesiąca?

Preferujemy osoby, które chcą pracować w wymiarze pełnego etatu. Z drugiej strony, dopuszczamy też mniejsze wymiary czasowe. Minimalny to 120 godzin. Wymiar godzinowy nie jest najważniejszym czynnikiem, jeśli są osoby o wysokich predyspozycjach, a mniejszej dostępności czasowej, nadal mają sporą szansę dostać się do naszego zespołu.

Czy studiując dziennie mam szansę dostać się do zespołu?

Tak. W gronie naszego zespołu są również studenci studiów dzienni. Elastyczny czas pracy i możliwość pracy zdalnej pozwala pogodzić ukończenie studiów z pracą w SOVA.

Jakie są dla mnie możliwości rozwoju?

Tempo wzrostu naszej firmy daje ogromne możliwości rozwoju pracownikom. W małej firmie, która stagnuje, możliwość awansu powstaje najczęściej w sytuacji, gdy osoba zajmująca wyższe stanowisko rezygnuje z pracy i wówczas pojawia się wakat. W korporacji – podobnie, zazwyczaj potrzebujesz czekać, aż ktoś zdecyduje się odejść albo awansuje i dopiero wtedy pojawia się szansa dla Ciebie na objęcie bardziej znaczącego stanowiska. Dla kontrastu, w naszej firmie Twój awans nie będzie uzależniony od potrzeby odejścia innej osoby, czy też jej awansu. Nasza firma rośnie na tyle szybko, że co chwilę powstaje zapotrzebowanie na nowe, odpowiedzialne stanowisko. 

Jak aplikować?

Przedstawiliśmy Ci profil działalności naszej firmy, pokazaliśmy jak wygląda funkcjonowanie naszego zespołu, opisaliśmy jakich zadań możesz spodziewać się podczas współpracy z nami oraz wymieniliśmy czego oczekujemy od przyszłych kandydatów. Teraz przekazujemy pałeczkę Tobie – jeśli uważasz, że jesteś osobą, która może wnieść wartość do naszego zespołu to czas na stworzenie Twojej aplikacji.

Jak ją przygotować:

  • Stwórz CV i zatytułuj je według wzoru: “Imię Nazwisko – CV – Księgowość – 04.pdf“.
  • Na dole CV zamieść klauzulę o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Firmę SOVA Księgowość w celu prowadzenia rekrutacji na aplikowane przeze mnie stanowisko.
  • Wyślij je na maila: rekrutacja@sovaksiegowosc.pl, tytułując maila według wzoru: “Imię Nazwisko – Księgowość – 04″.

Jeśli interesuje Cię zwiększenie Twoich szans, to stwórz dodatkowo list motywacyjny. Co możesz w nim zamieścić?

  • Co spowodowało, że zdecydowałeś się zaaplikować właśnie na to ogłoszenie?
  • Dlaczego uważasz, że pasujesz do naszego zespołu (może jakieś przykłady z życia)?
  • Co Ci się szczególnie podoba w ogłoszeniu, a co niekoniecznie?

Jeśli zdecydujesz się na dodanie listu motywacyjnego, zatytułuj go według wzoru “Imię Nazwisko – LM – Księgowość.pdf”.

Zachęcamy do aplikowania. Niczym nie ryzykujesz, a nadesłana aplikacja może okazać się początkiem ciekawego doświadczenia w naszym zespole. Dlatego jeśli jesteś zdecydowany(-a), skorzystaj z tego, że rekrutacja jest jeszcze otwarta i stwórz aplikację najlepiej już teraz 🙂